Παρέμβαση εισαγγελέα για το Παλιό Κυλικείο.
ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΣΥΛΟ.
Το Παλιό Κυλικείο του Πανεπιστημίου Αιγαίου τελεί υπό κατάληψη από τον Φεβρουάριο του 2009, δηλαδή σχεδόν 4 μήνες.. Όπως έχει αναφερθεί και σε παλαιότερα κείμενά μας, οι λόγοι που οδήγησαν σε αυτήν την κίνηση ήταν και παραμένουν τα προβλήματα στο χώρο του Πανεπιστημίου και τα κοινωνικά ζητήματα που θα έπρεπε να το απασχολούν, ως ζωντανό κομμάτι της κοινωνίας.
Ως απάντηση σε αυτά καταλάβαμε το Παλιό Κυλικείο, ένα ως τότε άδειο και ανεκμετάλλευτο κτίριο, και το μετατρέψαμε σε έναν ελεύθερο χώρο με κοινωνικό χαρακτήρα. Η λειτουργία του χώρου συνδιαμορφώνεται ομόφωνα με ανοιχτές συνελεύσεις και συζητήσεις των ατόμων που συμμετέχουν στην κατάληψη, με βάση:
- Τον ελεύθερο και κοινωνικό χαρακτήρα του χώρου
- Την αντιεμπορευματική του λειτουργία
- Την αυτοοργάνωση, αυτοδιαχείριση και την αλληλεγγύη
- Τον αντιιεραρχικό χαρακτήρα
- Tη συλλογικότητα ως κινητήρια δημιουργική δύναμη
Στην κατάληψη του Παλιού Κυλικείου γίνονται δωρεάν μαθήματα (ελληνικής γλώσσας για μετανάστες, ζωγραφικής, ξένων γλωσσών, ζογκλερικών, θεάτρου) και δημιουργικές δράσεις (όπως χαριστικό-ανταλλακτικό παζάρι, αντιρατσιστικό φεστιβάλ κτλ) εστιάζοντας σε κοινωνικά προβλήματα που εμάς μας αφορούν άμεσα.
Τέτοιες κινήσεις συλλογικοτήτων, απελευθερωμένων από κερδοσκοπικές τακτικές κι αντίθετων σε όποια μορφή ελεγχόμενης και προκαθορισμένης καθημερινότητας, είναι λογικό να αντιμετωπίζονται με ψευδή επιχειρηματολογία από τις εκάστοτε αρχές. Έτσι, την «παραγγελιά» του εισαγγελέα Σανιδά για έλεγχο των καταλήψεων κι έξωση των καταληψιών φαίνεται τώρα να ακολουθεί κι ο εισαγγελέας Ρόδου Οικονόμου κάνοντας αναφορά στον κοσμήτορα του Πανεπιστημίου κι αναφέροντας «υπόνοιες» κι ανακρίβειες, θέτοντας ξεκάθαρα την άποψη του, υπέρ της άρσης του Πανεπιστημιακού ασύλου.
Καταρχήν οι ισχυρισμοί για φιλοξενία άστεγων αλλοδαπών, παράνομων στη χώρα είναι αναληθείς. Παρόλα αυτά εμείς δεν διακρίνουμε τους ανθρώπους σε παράνομους ή νόμιμους, ειδικά όταν πρόκειται για μετανάστες που όλοι γνωρίζουμε τις συνθήκες διαβίωσης τους και την άθλια αντιμετώπιση τους από τους “αρμόδιους”. Είμαστε όλοι μετανάστες.
Ως ελεύθερος κοινωνικός χώρος στον οποίο λειτουργούν μαθήματα, καφενείο κτλ, κι εφόσον ο χώρος είναι ανοιχτός για όσους επιθυμούν να εκφραστούν δημιουργικά είναι αυτονόητο να προσέρχονται σε αυτόν άτομα κάθε ηλικίας. Και που είναι το παράλογο σε αυτό; Παράλογο είναι κάποιοι να επιθυμούν να ελέγχουν και να χαλιναγωγούν το “περιεχόμενο” των συνομιλιών μας. Αυτοί οι όροι φυλακής μόνο στα αυταρχικά καθεστώτα συμβαίνουν ή μήπως και στα πιο «δημοκρατικά»; Κάτι τέτοιες νοοτροπίες είναι που συχωρούν δολοφόνους 15χρονων παιδιών και χαρακτηρίζουν μία κοινωνική εξέγερση όπως αυτήν του Δεκέμβρη ως “έκτροπα”, αθωώνοντας ουσιαστικά το έγκλημα. Τέτοιες είναι και οι νοοτροπίες που παραβλέπουν τα πραγματικά προβλήματα αυτής της κοινωνίας (την ανεργία, την φτώχεια, την εμπορευματοποίηση κάθε πτυχής της ζωής και της εκπαίδευσης, την απουσία οραμάτων) συντηρώντας την κοινωνική ανισότητα. Αφήνοντας προκλητικά ατιμώρητα τα πραγματικά έκτροπα που έχουν συσσωρευτεί χρόνια τώρα: όσους καθημερινά ληστεύουν νόμιμα τον κοινωνικό πλούτο και λυμαίνονται τις ζωές όλων μας, από την συστηματική παραβατικότητα των κυβερνήσεων, του κράτους και των μηχανισμών του, από τη διαφθορά, την καταστολή και τα σκάνδαλα που βγήκαν στο φως (Siemens, Βατοπαίδι, Ζαχόπουλος). Στη συνέχεια, τα ΜΜΕ έρχονται να καλύψουν-σκηνοθετήσουν τα γεγονότα ως μία κακογυρισμένη καθημερινή σαπουνόπερα δίνοντας ουσιαστικά «άσυλο» σε όλους αυτούς που τα δημιουργούν.
Είναι οι ίδιοι που θέλουν το Πανεπιστήμιο αλλά και όλους μας να μην έχουμε φωνή. Προσπαθούν επομένως με κάθε τρόπο να ενοχοποιήσουν το πανεπιστημιακό άσυλο χρησιμοποιώντας αναληθής δικαιολογίες. Για όλους εμάς ο σεβασμός και η προστασία του "ασύλου" και των ελευθεριών που προσδίδει, τόσο στο πανεπιστημιακό όσο και στο ευρύτερο κοινωνικό-πολιτικό φάσμα, είναι δεδομένος και αδιαπραγμάτευτος. Γιατί έχουμε ζωντανή συνείδηση και δεν ξεχνάμε. Γιατί θυμόμαστε όλους αυτούς που μόνο μέσα από το άσυλο κατάφεραν να επαναφέρουν τις αυτονόητες ελευθερίες (λόγου, έκφρασης, επιλογών, δικαιώματα) την περίοδο της χούντας προσφέροντας τις ζωές τους. Σήμερα το άσυλο δεν το "καταχρώνται" οι ελεύθερες πρωτοβουλίες και δράσεις όπως κάποιοι επιμένουν να ισχυρίζονται, αλλά όσοι υπηρετούν πολιτικά-οικονομικά συμφέροντα κι επιθυμούν την κατάργηση της δωρεάν παιδείας καθώς και των δικαιωμάτων που αυτή προσδίδει.
ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ & ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΜΕΝΟΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΝ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΕΝΩΝΟΥΝ ΤΙΣ ΙΔΑΙΤΕΡΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΚΑΘΕΝΟΣ ΜΑΣ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝΤΑΣ ΜΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΗ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ, ΖΩΝΤΑΝΗ & ΔΡΑΣΤΙΚΗ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΑΓΩΝΙΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ.
AYTΟΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΜΕΝΟΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
ΠΑΛΙΟ ΚΥΛΙΚΕΙΟ
www.paliokylikeio.blogspot.com 27/05/09
ΘΑ ΜΠΟΥΜΕ ΜΕΣΑ!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΑΤΩ ΤΑ ΞΕΡΑ ΣΑΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ .
ΑπάντησηΔιαγραφήΟΣΟ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΜΠΑΤΣΟΙ ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΠΑΤΣΙ
KRATATE GERA PAIDIA H DYNAMH EINAI MESA SAS
ΑπάντησηΔιαγραφήΘΑ ΜΠΟΥΜΕ ΒΡΑΔΥ ΚΑΙ ΟΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΜΕΣΑ ΘΑ ΠΑΕΙ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ....ΖΗΤΩ Η ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήVENCEREMOS
ΑπάντησηΔιαγραφήPaidia eimaste mazi sas 100% bravo gia tis kiniseis sas! 8a akosete sindoma kai apo emas!
ΑπάντησηΔιαγραφήVIVA LA LIBERTAD...παιδια ειμαστε μαζι σασ αν μπορεσουμε να σασ στιριξουμε θα το κανουμε!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήsimfono mazi sas!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή