10/3/09

Στη σημερινή κοινωνία, όπου το ισχύον σύστημα καταστέλλει κάθε αυθόρμητη πρωτοβουλία που στόχο έχει να φέρει κοντά τους ανθρώπους (ανθρώπινη επικοινωνία, κοινωνικοποίηση), oι δραστηριότητες που δεν πραγματοποιούνται με όρους κέρδους απειλούν τα θεμέλια του συστήματος, το οποίο στηρίζει την ύπαρξη του στην μεσολάβηση του χρήματος(συνεπώς και του κέρδους) ανάμεσα σε κάθε μορφή ανθρώπινης σχέσης. Ως συνέπεια αυτής της κερδοσκοπικής τακτικής επιβάλλονται τα όρια της ελευθερίας. Κάποιοι θεωρούν ότι πρέπει να μας αντιπροσωπεύουν και να ορίζουν τις επιλογές μας, σύμφωνα με τις οποίες θα πρέπει να προσαρμόζεται κι ο τρόπος ζωής. Το σύστημα των εκλογών είναι αυτό που στην ουσία αναδεικνύει τους εξουσιαστές μας. Δημιουργεί και νομιμοποιεί την ανισότητα, αυταπατώντας τον άνθρωπο ότι συμμετέχει στην διακυβέρνηση του κράτους με τον να ασκεί τα "δημοκρατικά" του καθήκοντα ψηφίζοντας μια φορά στα 4 χρόνια τον νταβατζή του. Ποιοι είναι όλοι αυτοί οι επαγγελματίες πολιτικοί που αυτοπαρουσιάζονται ως αυθεντίες για το καθετί γύρω μας αλλά στην πραγματικότητα δεν ξέρουν τίποτα για μας και για τα προβλήματα που μας αφορούν;

Όντας άνθρωποι με κοινωνικές, οικολογικές, πολιτικές και πολιτιστικές ανησυχίες, νιώθουμε την ανάγκη να πάρουμε θέση σε ζητήματα της καθημερινότητάς που μας απασχολούν, δημιουργώντας τους δικούς μας όρους με βάση τα ενδιαφέροντα μας. Αυτά που είμαστε είναι αυτά που κάνουμε συμπράττοντας και συναποφασίζοντας. Το σύστημα εκπροσωπεί αυτούς που ωφελούνται από αυτό και τους υπόλοιπους τους εγκλωβίζει σ έναν συγκεκριμένο πλαίσιο συμπεριφοράς αποκλείοντας και περιθωριοποιώντας την διαφορετικότητα. Μας επιβάλλεται χωρίς την θέληση μας. Καταστέλλει τον αυθορμητισμό, κατασκευάζει πλασματικές ανάγκες(αλόγιστος καταναλωτισμός). Διαφωνούμε με το τρόπο που λειτουργεί το σύστημα. Ο καθένας μας μέσω της αυτοοργάνωσης είναι ικανός να αποφασίζει για τον εαυτό του και να μπορεί να διαχειρίζεται την ζωή του. Συγκεκριμένα στο πανεπιστήμιο οι συνελεύσεις διεξάγονται με έναν τρόπο προτετελεσμένο, που απλά καλούμαστε να ψηφίσουμε. Ο τρόπος ο δικός μας είναι η συνδιαμόρφωση,και η εστίαση σε ουσιαστικά προβλήματα, τα οποία θέτουμε και συζητάμε όλοι, συναποφασίζουμε και δρούμε αναλόγως.

Κάνουμε κατάληψη του χώρου του Παλιού Κυλικείου, με σκοπό να απελευθερωθούν χώροι από την ιδιοκτησιακή συμπεριφορά που χαρακτηρίζει τα κόμματα και τις παρατάξεις με τους εκπροσώπους τους στο πανεπιστήμιο αλλά κι έξω από αυτό. Ο άνθρωπος χρειάζεται χώρους κοινωνικοποίησης για να συζητήσει, να συναποφασίσει, να συνδιαμορφώσει ελεύθερος. Ο χώρος αυτός (Παλιό κυλικείο) δε λειτουργούσε, παρέμενε άδειος κι εγκαταλελειμμένος , βυθισμένος σε αδράνεια. Οι φοιτητικές παρατάξεις, άλλες σκόπιμα και άλλες απλά απαθείς συνέδραμαν στην "απραξία" του χώρου, μέχρι που κάποιοι φοιτητές συνεπικουρούμενοι αργότερα και από πολίτες είχαν την διάθεση να τον ξαναζωντανέψουν. Με το σκεπτικό αυτό, τον απελευθερώσαμε.

Αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε πράξη δεν είναι άλλο από την ελεύθερη χρήση των χώρων του Πανεπιστημίου δείχνοντας ταυτόχρονα ότι πολλοί δημόσιοι χώροι θα έπρεπε να είναι ανοιχτοί και άμεσα αξιοποιήσιμοι από τους "απλούς" ανθρώπους. Άμεσα χρησιμοποιούμενοι για τις ανάγκες συνεύρεσης κι έκφρασης του κόσμου και βέβαια της επικοινωνίας. Έτσι και στο πανεπιστήμιο οι δημόσιοι χώροι παραμένουν νεκροί και αδρανείς. Μέσω της κατάληψης του Παλιού Κυλικείου και της "άμεσης" μετατροπής του σε έναν Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Κοινωνικό χώρο, στην ουσία προσπαθούμε να κάνουμε πράξη αυτά που διεκδικούμε για ολόκληρο το πανεπιστήμιο. Δε διεκδικούμε απλά μία αίθουσα, όπως κάποιοι ισχυρίστηκαν, αλλά έναν ελεύθερο κοινωνικό χώρο όπου "μέσα" του θα μπορούν να εκφραστούν άμεσα, τμήματα της κοινωνίας που αυτή την στιγμή βρίσκονται αποκλεισμένα και ουσιαστικά άφωνα και αδρανή από τις καθεστωτικές- ιεραρχικές διαδικασίες που επικρατούν στους περισσότερους κοινωνικούς χώρους. Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου αποτελεί ένα από τα πρώτα θύματα της συνεχιζόμενης υποβάθμισης της Παιδείας που συνιστούν

• η υποχρηματοδότηση και κακοδιαχείριση των οικονομικών πόρων.
• η υποστελέχωση και υπολειτουργία των υπηρεσιών υποστήριξης (γραμματειών, βιβλιοθηκών ..κτλ.).
• και κυρίως η ανευθυνότητα και η εξυπηρέτηση αυτοσκοπών, εκπροσώπων του συλλόγου.

Ως αποτέλεσμα, απειλείται σταδιακά η ίδια η υπόσταση του πανεπιστημίου μας
( Ήδη σχολές έχουν βγει από το μηχανογραφικό).
*Να σημειωθεί ότι τμήματα εκτός μηχανογραφικού τέθηκαν ήδη και σε άλλα πανεπιστήμια όπως το παιδαγωγικό της Θεσσαλονίκης!
Ένα μεγάλης σημασίας πρόβλημα που έχει προκύψει εδώ και αρκετό χρονικό διάστημα και που η ανεπαρκής επιμονή από τους αρμόδιους - εκπροσώπους για την επίλυσή του οδήγησε στο σημερινό αδιέξοδο, είναι το Κτιριακό. Το Πανεπιστήμιό μας στερείται χώρους, ενώ την ίδια στιγμή έκταση που ανήκει σε αυτό, στέγαζε στρατιωτική μονάδα (...παρόλο που το νησί είναι κατακλυσμένο από στρατόπεδα!) Το επείγον δεν είναι η στέγαση ούτε των γραφείων του φοιτητικού συλλόγου, ούτε εκείνη των φοιτητικών πολιτιστικών δραστηριοτήτων μέσα σε ένα χώρο που στο κάτω - κάτω καμία λύση δε θα φέρουν στη γενικευμένη παρακμή χωρίς την άμεση δράση των φοιτητών στην πράξη.

Ελάτε στο Κυλικείο να γνωρίσετε το νέο χώρο, τις δυνατότητές του, να δημιουργήσετε, να συνδιαμορφώσετε, να παρακολουθήσετε τα μαθήματα που προσφέρονται αλλά και να συνδράμετε οι ίδιοι στη διαμόρφωση της πραγματικής ζωής του καθενός μας.

Στο χώρο προσφέρεται ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα με δραστηριότητες και μαθήματα, ανοιχτές συζητήσεις με θεματικές, (καλέσματα στη βάση της συνδιαμόρφωσης),δράσεις και άμεση επαφή με την ευρύτερη κοινωνία και τα προβλήματά της. Τα θέματα τα ορίζουμε όλοι εμείς γιατί είμαστε οι ειδικοί για τη ζωή μας.

* Είναι λογικό ότι κάποιοι βιάστηκαν να κατηγορήσουν την ελεύθερη έκφραση γιατί μέσω αυτής διεκδικείς και η διεκδίκηση των δικαιωμάτων έρχεται πάντοτε και ιστορικά αντιμέτωπη με τα συμφέροντα (οικονομικά, κομματικά).


ΣΚΟΠΟΣ Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
ΤΡΟΠΟΣ Η ΑΥΤΟΟΡΓΑΝΩΣΗ
ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΜΕΝΟΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
"ΠΑΛΙΟ ΚΥΛΙΚΕΙΟ"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου